fbpx

Jak pisać dobre artykuły medyczne? 6 kluczowych zasad

Z pewnością wielu z Was zastanawia się, jak pisać dobre artykuły medyczne. Wartościowe teksty generują ruch na stronie internetowej, przyciągają nowych klientów i kreują ekspercki wizerunek firmy.

Przygotowaliśmy kilka przydatnych wskazówek, które – mamy nadzieję – pomogą Wam w samodzielnym tworzeniu dobrych tekstów.

 

1. Znajdź ciekawy temat

Wybór odpowiedniej tematyki to pierwszy krok do napisania angażującego tekstu. Nie jest to proste zadanie, jednakże Internet daje nam ogrom możliwości – wyszukiwarki, blogi, fora internetowe, social media czy YouTube to idealne miejsca, by się zainspirować.

Warto również wziąć pod uwagę skorzystanie z darmowych narzędzi do wyszukiwania zapytań, jak np. Answer The Public. Jest to program, który pokazuje, jakie pytania są wpisywane w Google w połączeniu z danym słowem. Podpowiedzi, które znajdziesz, możesz wykorzystać jako temat artykułu.

Przykładowo, jeśli jesteś dietetykiem i prowadzisz bloga, możesz pisać artykuły medyczne, teksty o zdrowym żywieniu czy dodawać przepisy i w ten sposób docierać do potencjalnych klientów. Copywriting  dietetyczny to świetny sposób na wypromowanie marki.

2. Przeprowadź research i korzystaj z rzetelnych informacji

Kolejnym etapem udanego tekstu jest wyszukanie popartych badaniami informacji. Pisarz musi dogłębnie poznać temat, który opisuje. Branża medyczna – jak zresztą wiele innych – jest dziedziną, w której aktualna wiedza zmienia się w błyskawicznym tempie, dlatego tak ważne jest, by być zawsze na bieżąco.

Specjalistyczne artykuły medyczne dobrze jest opierać na anglojęzycznych bazach danych, jak np. PubMed czy Sci-Hub, które zapewniają dostęp do fachowych i aktualnych informacji.

3. Zadbaj o poprawność pisowni

Umieszczany w internecie tekst powinien być wolny od błędów językowych, stylistycznych i ortograficznych. Nawet najlepszy tematycznie artykuł, z takimi pomyłkami będzie odstraszał czytelników.

Warto zastanowić się nad podjęciem współpracy ze sprawdzoną agencją, która oferuje copywriting medyczny – wtedy na pewno unikniemy wpadki.

Ponadto, ważne jest, aby tekst był wartościowy, unikalny i atrakcyjny dla czytelnika.

4. Wybierz chwytliwy tytuł

Warto poświęcić trochę czasu na wymyślenie dobrego tytułu. To właśnie od niego zależy, ile osób zobaczy i otworzy nasz tekst.

Tytuł nie może być zbyt długi, ponieważ będzie się wyświetlać w internecie w formie skróconej, co może odstraszyć naszych potencjalnych czytelników. Powinien zachęcać użytkownika do przeczytania artykułu, a także stanowić krótkie i treściwe odzwierciedlenie tego, co zawarte jest w tekście.

5. Zastosuj odpowiedni podział tekstu

W pierwszej kolejności powinniśmy się skupić na użytkowniku – to on jest najważniejszym odbiorcą naszej pracy. Ważne jest, by tekst był przyjemny i szybki w czytaniu. W tym celu powinniśmy skracać zdania i upraszczać treść, by tekst był zrozumiały dla wszystkich czytelników.

Artykuł  powinien rozpoczynać się krótkim wstępem, który ma za zadanie przyciągnąć uwagę i zaciekawić użytkownika, obiecując szybką odpowiedź na nurtujące go pytanie.

Kolejnym ważnym zabiegiem jest zadbanie o długość paragrafów. Nie ma nic gorszego niż wielki, monotonny blok tekstu. Od 3 do 5 zdań wystarczy, by przejść do nowego wersu.

Istotną czynnością podczas pisania artykułu jest zastosowanie odpowiednich nagłówków. Są one jednymi z najważniejszych elementów tekstu, ponieważ zapewniają lepsze pozycjonowanie oraz przejrzystość strony.

6. Ostatnie szlify przed opublikowaniem

Jeśli w treści artykułu znajdują się już wszystkie niezbędne elementy – tytuł, wstęp, nagłówki, akapity i krótkie podsumowanie, czas zabrać się za korektę. Po napisaniu treści – przeczytaj ją i edytuj, jeśli konieczne są jakieś poprawki.

Mądrym posunięciem będzie poproszenie o pomoc kogoś z zewnątrz, kto spojrzy świeżym okiem na artykuł i być może dostrzeże błędy, które nam umknęły.

Podsumowanie

Aby artykuł odniósł sukces, czytelnicy muszą uznać jego treść za godną przeczytania i przydatną. Najlepszą radą, jaką możemy udzielić w tej kwestii jest: pisz takie artykuły, jakie sam chciałbyś czytać.

Dzięki zastosowaniu powyższych etapów, Twoje teksty będą chętniej czytane przez docelowych odbiorców.

Najnowsze wpisy

Czy warto iść do dietetyka i jak wybrać najlepszego specjalistę?
Co to jest dysbioza jelitowa? Objawy, przyczyny, skutki i leczenie
Jak wytrzymać na diecie? Niezbędny poradnik dla zdemotywowanych
Tagi: