Z pewnością wielu z Was zastanawia się, jak pisać dobre artykuły medyczne. Wartościowe teksty generują ruch na stronie internetowej, przyciągają nowych klientów i kreują ekspercki wizerunek firmy.
Przygotowaliśmy kilka przydatnych wskazówek, które – mamy nadzieję – pomogą Wam w samodzielnym tworzeniu dobrych tekstów.
Wybór odpowiedniej tematyki to pierwszy krok do napisania angażującego tekstu. Nie jest to proste zadanie, jednakże Internet daje nam ogrom możliwości – wyszukiwarki, blogi, fora internetowe, social media czy YouTube to idealne miejsca, by się zainspirować.
Warto również wziąć pod uwagę skorzystanie z darmowych narzędzi do wyszukiwania zapytań, jak np. Answer The Public. Jest to program, który pokazuje, jakie pytania są wpisywane w Google w połączeniu z danym słowem. Podpowiedzi, które znajdziesz, możesz wykorzystać jako temat artykułu.
Przykładowo, jeśli jesteś dietetykiem i prowadzisz bloga, możesz pisać artykuły medyczne, teksty o zdrowym żywieniu czy dodawać przepisy i w ten sposób docierać do potencjalnych klientów. Copywriting dietetyczny to świetny sposób na wypromowanie marki.
Kolejnym etapem udanego tekstu jest wyszukanie popartych badaniami informacji. Pisarz musi dogłębnie poznać temat, który opisuje. Branża medyczna – jak zresztą wiele innych – jest dziedziną, w której aktualna wiedza zmienia się w błyskawicznym tempie, dlatego tak ważne jest, by być zawsze na bieżąco.
Specjalistyczne artykuły medyczne dobrze jest opierać na anglojęzycznych bazach danych, jak np. PubMed czy Sci-Hub, które zapewniają dostęp do fachowych i aktualnych informacji.
Umieszczany w internecie tekst powinien być wolny od błędów językowych, stylistycznych i ortograficznych. Nawet najlepszy tematycznie artykuł, z takimi pomyłkami będzie odstraszał czytelników.
Warto zastanowić się nad podjęciem współpracy ze sprawdzoną agencją, która oferuje copywriting medyczny – wtedy na pewno unikniemy wpadki.
Ponadto, ważne jest, aby tekst był wartościowy, unikalny i atrakcyjny dla czytelnika.
Warto poświęcić trochę czasu na wymyślenie dobrego tytułu. To właśnie od niego zależy, ile osób zobaczy i otworzy nasz tekst.
Tytuł nie może być zbyt długi, ponieważ będzie się wyświetlać w internecie w formie skróconej, co może odstraszyć naszych potencjalnych czytelników. Powinien zachęcać użytkownika do przeczytania artykułu, a także stanowić krótkie i treściwe odzwierciedlenie tego, co zawarte jest w tekście.
W pierwszej kolejności powinniśmy się skupić na użytkowniku – to on jest najważniejszym odbiorcą naszej pracy. Ważne jest, by tekst był przyjemny i szybki w czytaniu. W tym celu powinniśmy skracać zdania i upraszczać treść, by tekst był zrozumiały dla wszystkich czytelników.
Artykuł powinien rozpoczynać się krótkim wstępem, który ma za zadanie przyciągnąć uwagę i zaciekawić użytkownika, obiecując szybką odpowiedź na nurtujące go pytanie.
Kolejnym ważnym zabiegiem jest zadbanie o długość paragrafów. Nie ma nic gorszego niż wielki, monotonny blok tekstu. Od 3 do 5 zdań wystarczy, by przejść do nowego wersu.
Istotną czynnością podczas pisania artykułu jest zastosowanie odpowiednich nagłówków. Są one jednymi z najważniejszych elementów tekstu, ponieważ zapewniają lepsze pozycjonowanie oraz przejrzystość strony.
Jeśli w treści artykułu znajdują się już wszystkie niezbędne elementy – tytuł, wstęp, nagłówki, akapity i krótkie podsumowanie, czas zabrać się za korektę. Po napisaniu treści – przeczytaj ją i edytuj, jeśli konieczne są jakieś poprawki.
Mądrym posunięciem będzie poproszenie o pomoc kogoś z zewnątrz, kto spojrzy świeżym okiem na artykuł i być może dostrzeże błędy, które nam umknęły.
Aby artykuł odniósł sukces, czytelnicy muszą uznać jego treść za godną przeczytania i przydatną. Najlepszą radą, jaką możemy udzielić w tej kwestii jest: pisz takie artykuły, jakie sam chciałbyś czytać.
Dzięki zastosowaniu powyższych etapów, Twoje teksty będą chętniej czytane przez docelowych odbiorców.