Czym jest nieprawidłowa reakcja na alkohol u sportowców?

Na pewno kiedyś słyszeliście, a jeśli nie to może usłyszycie o osobie, która dzień/dwa po imprezie na tzw. jeszcze kacu idzie trenować i uzyskuje znacznie lepsze wyniki od was, wręcz pobija swoje rekordy. Takie zdarzenie to nieprawidłowa reakcja na alkohol.

Więc o co chodzi?

Jeżeli mamy sportowca, którego organizm jest przystosowany do funkcjonowania na wysokich obrotach, codzienne treningi, wysoka aktywność fizyczna, zdrowe odżywianie itd., a w pewnym momencie podajemy mu „truciznę” (alkohol) to może się okazać, że u takiej osoby powstanie nieprawidłowa reakcja na alkohol. Co może powodować coś a la leczenie homeopatyczne, pierwotne pogorszenie stanu, a później nasilenie procesów regeneracyjnych. Wtedy wszystkie zasoby ATP, glikogenu mięśniowego zachodzą ze zdwojoną prędkością.

beer-1338642_1920

Tak samo na zasadzie homeopatii tyczy się to wydolności np. u biegacza, który nigdy nie palił, nagle przed startem zaciąga się papierosem i podnoszą mu się erytrocyty, hemoglobina i powiększa się baza tlenowa, wydolność.

Oczywiście nie polecam stosowania przed jakimiś ważnymi występami, bez wcześniejszego sprawdzenia.

Prawdziwy sportowiec, może nieprawidłowo reagować na alkohol.

Niepożądane skutki

Z reguły gdy wiemy, że danego dnia będziemy pili duże ilości alkoholu, nie ma sensu robić treningu, a nawet i do trzech dni po imprezie.

Dlaczego?

Dlatego, że alkohol może spowodować katabolizm do 72 godzin (niszczymy mięśnie na treningu, zamiast budować).

tom

Jest bardzo kaloryczny, gdyż 1 g zawiera 7 kcal.

Podnosi bardzo szybko cukier we krwi (IG ponad 100), stąd na początku występuję pobudzenie, a z czasem ospałość, a także głód.

Z reguły gdy wiemy, że danego dnia będziemy pili duże ilości alkoholu, nie ma sensu robić treningu, a nawet i do trzech dni po imprezie.

Ponadto jedzenie podczas picia może  powodować jego odkładanie w tkance tłuszczowej, ponieważ alkohol jest metabolizowany zawsze pierwszy.

 Spadek wagi po imprezie również nie powinien cieszyć.

Co to oznacza ?

Jedna cząsteczka alkoholu, opuszczając organizm z moczem wiąże 3 cząsteczki wody, a mięśnie głównie składają się z wody. Prowadzi to do odwodnienia i spadku masy mięśniowej.

beer-1669298_1280

Jak sobie radzić?

Kolejnym negatywem jest uszczuplenie witamin i minerałów a także naszego najważniejszego antyoksydantu Glutationu, który składa się z 3 aminokwasów (cysteina, glutamina, glicyna), dlatego po alkoholowej nocy warto je uzupełnić lub skorzystać z produktów bogatych w glutation takich jak : szparagi, awokado, jarmuż, ostropest, brokuł, czosnek lub kurkuma.

Alkohol może spowodować katabolizm do 72 godzin.

Dobrym pomysłem będzie także duże picie wody wysoko-mineralizowanej + sól himalajska , podawanie Wit – C, Magnezu, Cynku, B-complexu i Kac nie powinien być nam aż tak straszny.

Podsumowując :

Uważam, że mimo wszystko prawdziwy sportowiec nie powinien spożywać alkoholu, a szczególnie w dużych ilościach.

Dopuszczalne mogą być minimalne dawki, mogące przynieść korzyści, o których pisaliśmy tutaj.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *