cellulitu

Jak się pozbyć cellulitu?

Jak się pozbyć cellulitu?

Nie chodzi o tytuł polskiego filmu z 2011 roku, lecz o to, co nurtuje niemal wszystkie pełnoletnie kobiety na całym świecie.

Co to jest cellulit?

Cellulit to włókniejące zwyrodnienie tkanki łącznej, dające na ciele efekt skórki pomarańczowej. Szpecące objawy obejmują głównie nogi (uda), pośladki oraz brzuch.
Co innego to cellulitis, czyli stan zapalny tkanki łącznej.

Rozpoznajemy różne rodzaje cellulitu. Najczęściej występujący to cellulit wodny, tłuszczowy i obrzękowy.

Ustalono 4-stopniową skalę określającą poziom zmian (przede wszystkim) wizualnych.

Na powyższych kwestiach nie będę się szczególnie skupiać gdyż chciałabym przedstawić to co wszystkich interesuje najbardziej, czyli praktyczne wskazówki przydatne w niwelowaniu oraz zapobieganiu powstawania cellulitu.

Cellulit powstawać może przez wiele czynników, a im ich więcej tym gorzej.

Przyczyny

Cellulit powstawać może przez wiele czynników, a im ich więcej tym gorzej. Jednak gdy wiemy co sprzyja pojawianiu się na ciele pomarańczowej skórki, możemy wyeliminować przyczyny. Do najczęstszych należą:

  • Niezdrowy styl życia, przez który możemy rozumieć: zbyt małą aktywność fizyczną, nieodpowiednio dobraną dietę (bogatą w cukier, tłuszcze trans, nabiał, sól), zbyt małą ilość wypijanej wody, stosowanie używek, nie zachowanie higieny snu, noszenie obcisłych ubrań oraz butów na obcasach,
  • Nierównowaga hormonalna (szczególnie zbyt wysoki poziom estrogenów, co sprawia, że to właśnie panie w odróżnieniu od panów mają problemy z cellulitem),
  • Stres,
  • Choroby (układu krążenia, ginekologiczne, nefrologiczne, żołądkowo-jelitowe oraz zaburzenia metaboliczne),
  • Leki (antykoncepcyjne, przeciwhistaminowe, przeciwtarczycowe, beta-blokery).

W związku z powyższym, jeśli dotyczy nas opisywany tutaj problem, a nie do końca wiemy czy któreś z czynników odnoszą się do naszej osoby, to koniecznym jest zrobienie szeregu badań, udanie się do lekarza, a jeśli potrzeba to i na konsultację z dietetykiem, który indywidualnie pomoże dobrać odpowiednie żywienie.

cellulitu

Co możesz zrobić?

  1. Pilnuj by w ciągu dnia wypijać odpowiednią ilość (najlepiej wysokozmineralizowanej) wody! 
    Najprostszy przelicznik to: masa ciała / 30.
    Przykładowo dla osoby ważącej 60kg, odpowiednia ilość wody to 2L.
    Plus 0,5-1 L podczas godzinnej aktywności fizycznej, a także ok 0,5 L na każdą filiżankę wypitej kawy.
    Kawa lepiej posłuży np. do zrobienia peeliengu 🙂
  2. Nie uprawiaj siedzącego trybu życia! Ruszaj się! 
    Sport to najlepsze co możesz wybrać – nie tylko dla pozbycia się cellulitu.
    To mięśnie nadają kształt naszej sylwetce, wypełniają miejsca, w których skóra wydaje się zwiotczała. I powtarzam jak zawsze, że nie ma obawy, iż rozrośniemy się jak kulturysta, jeśli nie bierzemy sterydów i nie wyciskamy 100 na klatę 😉 Tu ukazują się też właśnie różnice hormonalne, czyli znacznie większy poziom testosteronu u mężczyzn, a estrogenów u pań.
    Ćwiczenia pomogą zmniejszyć zawartość tkanki tłuszczowej w organizmie, a dzięki temu cellulitu też powinno być mniej.
  3. Wyklucz z diety słodycze, fast foody, dania typu instant, produkty przetworzone, bogate w cukier i wszelkie jego zamienniki (także sztuczne słodziki), pszenicę, utwardzone tłuszcze roślinne (trans), barwniki, konserwanty, spulchniacze itp.
    Korzystnym może być wyeliminowanie z diety nabiału.
    Ogranicz spożycie soli, a najlepiej zastąp ją solą himalajską, morską, czy kłodawską.
    Zadbaj o dostarczanie dużej ilości warzyw, które zawierają witaminy, minerały, antyoksydanty a także, błonnik rozpuszczalny.
    Dostarczaj sobie odpowiedniej ilości białka w diecie, a nie przesadzaj z węglowodanami.
  4. Staraj się eliminować stres, bo to przyczyna każdego schorzenia!
    Czy mowa o ciągłych zmartwieniach, czy nagłym stresie, czy zaburzeniach mikroflory jelitowej, a nawet o zbyt częstych i intensywnych treningach, to nie sprzyja niczemu dobremu. Znajdź każdego dnia chwilę dla siebie, na robieniu tego co lubisz! Możesz też zapoznać się z technikami radzenia sobie ze stresem.
  5. Skonsultuj się z lekarzem, dietetykiem, kosmetologiem, fizjoterapeutą – każdy z nich może pomóc znaleźć przyczynę/y i pozbyć się cellulitu!
    Pamiętaj, że w kupie siła 🙂

Polecam!

Badania dowodzą, że najlepszy efekt daje zastosowanie wielu działań w jednym czasie. Samo stosowanie kremów nie pomoże pozbyć się cellulitu, ale już w połączeniu z wizytami w renomowanych salonach piękności, ćwiczeniami oraz odpowiednią dietą zauważymy różnicę.

Jeśli jesteś z Bydgoszczy serdecznie polecam Ci Softly Clinic, gdzie zajmą się Tobą sami profesjonaliści!

Podsumowanie

Tak jak istnieje wiele czynników nakładających się na siebie i sprzyjających powstawaniu cellulitu, tak samo wdrażając serie wyżej wymienionych sposobów na walkę z nim, na pewno osiągniemy sukces!

 

Piśmiennictwo:
-http://www.phie.pl/pdf/phe-2008/phe-2008-4-487.pdf 
-Ignaciuk A. Cellulit – przyczyny, terapie, możliwości. Beauty Forum 2003, 9: 32-33.
-Pavicic T, Borelli C, Korting HC. Cllulite-the greatest skin problem in healthy women. J Dtsch Dermatol Ges 2008, (10): 861-870.
-Smalls LK, Hicks M, Passeretti D et al. Eff ect of weight loss on cellulite: gynoid lypodystrophy. Reconstr Surg 2006, 118 (2): 510-516. 14. 
-Smalls LK, Lee CY, Whitestone J et al. Quantitative model of cellulite: three-dimensional skin surface topography, biophysical characterization, and relationship to human perception. J Cosmet Sci 2005, 56 (2): 105-120.