owoce dietetyczne

Czy musisz liczyć kalorie by schudnąć?

Czy warto liczyć kalorie?

Liczenie kalorii to stare podejście dietetyczne, które bardzo często zawodzi…

Można ułożyć bardzo skuteczne diety odchudzające bez wyliczania gramów każdego posiłku. Poznajcie nowatorskie podejście, poparte bardzo dobrymi efektami!

Metodę liczenia kalorii i prowadzenia dzienniczka żywieniowego warto stosować jedynie w kręgach sportowych, przy profesjonalnym podejściu zawodnika np. w trakcie zbijania wagi do zawodów. Nie jest to dobre rozwiązanie dla zwykłych osób, które chcą długotrwale schudnąć lub wyleczyć choroby.

Dlaczego nie stosuję liczenia kalorii?

1. Brak dokładnych wyliczeń

Obliczenie całkowitej przemiany materii jest niedokładne ze względu na subiektywny wpis współczynnika aktywności. Podstawową przemianę materii można mniej więcej oszacować ze wzoru McArdle’a, który bierze pod uwagę beztłuszczową masę ciała – która faktycznie ma duży wpływ na metabolizm.

scale-403585_1920

Dodatkowo każdy dzień jest inny – nie tylko w kwestii treningu ale i również codziennych czynności. Jednego dnia idziemy na długi spacer lub pograć w piłkę, innego dnia pada deszcz, więc siedzimy cały dzień przy komputerze.

Można ułożyć bardzo skuteczne diety odchudzające bez wyliczania gramów każdego posiłku.

Korzystając z różnych wzorów otrzymamy inne zapotrzebowania kaloryczne, więc dokładność jest mała – możemy się pomylić nawet o kilkadziesiąt procent w stosunku do realnego wyniku.

2. Krótkotrwałe rezultaty

Nie oszukujmy się, dla pani Basi która chce schudnąć, nakładanie na talerz 120g kurczaka, 75g ryżu i 5ml oliwy nie będzie trwać wiecznie – jeżeli nie będzie najedzona. Taka dieta nie jest stylem życia, a wyzwaniem które kiedyś się zakończy. Jeżeli czegoś nie lubimy to po straceniu motywacji wracamy do starych nawyków. Organizm jest inteligentny i nie będzie się męczył przez długi okres czasu.

Obliczenie całkowitej przemiany materii jest niedokładne.

Dieta bez gramatury jest zdecydowanie mniejszym wyzwaniem, skupiamy się jedynie na tym CO jemy, a nie ILE jemy. Wypracowanie zdrowych nawyków żywieniowych daje długotrwałe rezultaty bo nie jest niczym trudnym.

3. Osiąganie dobrych wyników bez gramatury

Dietę bez liczenia kalorii warto stosować bo… jest po prostu skuteczna. Z doświadczenia wiem, że WSZYSCY osiągają dobre wyniki przy zachowaniu rotacji węglowodanowej, z aspektami dieto-terapii i wykluczeniem substancji anty-odżywczych. Chodzi tu zarówno o redukcję tkanki tłuszczowej jak i nabieranie masy mięśniowej. Nie ma tu elementów wyliczania gramatury, są jedynie jasne instrukcje CO jeść i O KTÓREJ godzinie. Ma to o wiele większe znaczenie.

tape-403591_1920

Ale jak to można schudnąć kiedy się je do syta?

A no, da się i to bardzo skutecznie. Przy odpowiednio dobranych posiłkach układ hormonalny jest tak nakierowany, że nie ma przejadania się. Korzystamy z tkanki tłuszczowej jako źródła energii – jest to zależne od częstości posiłków jak i spożycia węglowodanów.

Podsumowując:

Nowe podejście dietetyczne zostawia wyliczenia matematykom, a samo koncentruje się na produktach które wywierają określony wpływ na zdrowie – ma to szczególne znaczenie w terapii chorób dieto-zależnych. Takie postępowanie pozwala sprawnie manipulować organizmem, dzięki czemu jemy do syta i osiągamy świetne wyniki, bez obliczania gramatury i prowadzenia dzienniczka żywieniowego.

Konsekwencje zbyt małej podaży kalorii w dietach odchudzających, zostały wyjaśnione w tym artykule.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *